Mycket nytt som hänt

Hallå där, det var länge sen!
Nu är det verkligen mycket som hänt sen sist kan jag lova..!
Var ju verkligen ett bra tag sen jag skrev något här.. Har verkligen inte haft lust alls!
Men nu ska jag försöka vara något aktiv åtminstonne. Kanske inte dagligen, men nån gång då och då sådär.
Har under tiden som bloggen varit typ död hunnit med att resa drygt 60 mil hemifrån för att provjobba i två veckor som hästskötare i Nyköping. Trivdes kanon så därför har jag även hunnit med att flytta dessa dryga 60 mil och bor numer i Tystberga, strax utanför Nyköping!
Jag arbetar som sagt som hästskötare åt en unghästutbildare vid namn Jannica Wadell, världens underbaraste arbetsgivare! Jag har haft tur kan jag lova som fått en sån bra chef!!!
Mina dagar ser ut ungefär som följer:
Vaknar ca 06.30, käka frukost osv. sedan bär det av ner till stallet, fodra packa en himla massa hösilage (ca 36 påsar sådär på morgonen). Kraftfodra, täcka och ut med alla hästarna.. Vi har just för tillfället 16 st på stall.
Sedan är det bara att sätta igång att mocka, byta vatten till de som dricker ur hink, göra nya foderhinkar... Ja, typ så. Sedan vid 11.30 är det lunchfodring och även lunch för oss. Tillbaka till stallet efter matintag och fara iväg till lösdriften där vi just nu har 6 st unghingstar. Även där ska det mockas, fodras, fylla vatten och kollas så alla hästar ser pigga och fräscha ut. Tillbaka till stallet och ta in hästar, spola alla ben (nu när det är så lerigt ute) och sedan börja natta. Vilket innebär borsta alla hästar och se över så de mår bra, kvällsmocka och kolla vatten och lina benen på de som ska ha lindor. Sedan ska all utrustning smörjas och göras fint.
Där emellan hjälper jag också då och då Jannica med att göra iordning hästar före och efter ridning osv. Sen finns det förstås en himla massa extra saker som ingår när man jobbar i stall. Varannan dag sisådär har vi även kvällsfodring vid ca 20.00 Det är ju inte direkt något 7-16 jobb om man säger så, men jag är så nöjd och glad här och kommer stanna ett bra tag! :)
När man slutat jobba om kvällarna är det ungefär äta och sen sova som gäller, annars känner man sig halvt död, så jag hoppas ni har överseende med att jag verkligen inte kommer orka uppdatera varje dag!
Hoppas iallafall att ni vill följa mig på min resa, det är nu livet börjar! ;)
Min personliga favorit i stallet.. Dirty Cam, även kallad DC. 3årig hingst och så vacker att se på! :)
Postat av: Amanda Norström Fredriksson

Jätteroligt att du ska börja blogga lite igen! Roligt att få läsa om hur du har det nu när du flyttat och vad du pysslar med! :) Kram!

2012-03-21 @ 10:38:00
URL: http://amandamtf.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner