Kastat bort världens läge? Ja, kanske..!

Vet ni, jag ska erkänna en sak..!
När jag fortfarande var kvar i Nyköping, innan det bestämdes att jag skulle åka hem, så var jag så fruktansvärt rädd för vad folk skulle tycka. Vad alla skulle säga om att jag gav upp efter bara drygt en månad. Så fruktansvärt rädd! Jag gick med konstant värk som bara blev värre och värre, men jag vågade inte säga något. Dock så fick jag så mycket stöd från nära och kära, att det till slut kändes okej att ge upp, att det helt enkelt inte var värt att slita ut sig totalt. Den jag var mest rädd över att göra besviken var min mormor, vad skulle hon egentligen säga? Skulle hon bli jätte besviken? NEJ, det blev hon inte, utan istället säger hon; "Bra att du lyssnar på din kropp så den inte tar mer stryk!", så sa hon. Från det ögonblicket kändes det helt okej.
Men att allt ska raseras av en enda kommentar, från en enda person, det hade jag inte räknat med. Men jag tackar så hjärtligt för omtanken och ber dig återkomma när du har vänligare saker att säga, jag har också känslor, you know!
Postat av: Jasmine

Sara, jag känner inte dig så väl. Men jag VET att du inte är lat. Du ska INTE lyssna på dom där kommentarerna.

Ja visst, det kanske var världens läge. men inte DITT läge. Det är det som skiljer.

Jag kanske kan få världens drömjobb att sitta på en stol och tjäna 10tusen/dag. Men det kanske inte är MITT drömjobb. Då kanske jag hellre tar ett jobb där jag får 50kr/dag för att det är MITT drömjobb!

Stå på dig!

2012-04-30 @ 14:55:03
URL: http://novajasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner