April April..

Jahapp, då var det första april idag då.. Har faktiskt klarat mig undan alla aprilskämt i år, härligt! Jag är ju så korkad så jag fattar ju inte att det är skämt, lättlurad var namnet!
Dagen har, bortsett från det skumma vädret med solsken hit och snöstorm dit, varit kanoners! Lyckades hålla tidsbegränsningen på förmiddagen, med marginal dessutom, utan att egentligen ha stressat. Tror helt enkelt att jag fått in tempot och rutinerna så allt liksom rullar på av sig självt. Känns alla tiders kan jag tala om! Mäkta stolt och imponerad över mig själv fakatisk, om jag ska vara helt ärlig!
Var en liten tävling på schemat idag, dock fick jag lov att stanna hemma eftersom det var osäkert på om vi skulle hinna hem till insläpp och mellisfodring. Men jag dör inte för det, kommer fler tävlingar! Denna var dessutom bara en så kallad Pay and Jump på hemmaklubben, så det var inget livsviktigt att följa med på! Självklart hade det varit roligt ändå, men nu blev det ju inte så..
Istället fylldes eftermiddagen av skurning av blivande fodertunnor, skurning av fönsterbrödor och lite extra noggrann sopning av stallgång, inte ett dammkorn fanns kvar, eller vad tror ni?! ;) Kanske något enstaka då!
Sedan dags att promenera Phiona en sväng, trevligt att jag lämnat kvar mössan i stallet och det precis då blev snöstorm, brainfreeze! Inte alls skönt när det snöar och blåser iskallt mot en bar panna!!!
Efter att allt jobb i stallet var klart avslutade vi en toppendag med att sticka iväg hela gänget och äta på McDonalds, inte helt fel kan jag lova!
Just det, måste avsluta med att säga GRATTIS till Conrisjo, till vardags kallad Holland. Vår vackra hingst fyller ju hela 5 år idag, börjar bli en stor kille!
(bilden lånad från jawas.blogg.se)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner