Städa, eller icke städa? Det är frågan

Guuud vad jag älskar sådana här dagar! Kan säga att jag i vanliga fall HATAR att städa.
Kan ligga i sängen på kvällarna och tänka att det verkligen behövs, men gör jag något åt det? Nej, för det är ju så tråkigt. Finns ju alltid mycket roligare saker man kan hitta på.

Men sen finns det ju vissa dagar då det verkligen känns i hela kroppen och sinnet att det är en riktigt toppen städdag.
Det känns inte ens jobbigt. Utan man bara, helt omedvetet, börjar plocka reda på saker, sprina runt med dammsugaren eller med trasa och spray. Allt går utav bara farten och oftast så tar man vid sådana tillfällen tag i saker man inte brukar göra annars. T.ex. torka alla lister eller skåp-och garderobsdörrar.

Just idag är en sådan dag. Tänkte att jag skulle dammsuga lite bara. Vilket ledde till att jag började damma av tavlor och även byta plats på några, är ju kul att variera lite. Sedan ledde det till att jag dammtorkade alla väggar och lister. Vilket i sin tur ledde till att jag torkade skåpsluckor och garderobsdörrar, speglar, element.. etc, etc.

Ja ni kanske förstår vart jag vill komma. Börjar med en sak som bara blir till fler och fler. Helt plötsligt har man hunnit städa hela lägenheten och allt luktar så rent och fräscht och man känner sig så nöjd! Love It! :D

Inte nog med att jag städat hela lägenheten så ska jag även börja tvätta om ca 45 minuter, jäklar vad produktiv man varit idag, och än är ju inte dagen slut! :)



(bild lånad från google)

Postat av: Eriiza

Städade sönder lägenheten igår, hade ingen mopp, fick skura en tvåa på knä.. =O

2011-05-09 @ 18:37:04
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner