Make-up your life

Usch vilket hemskt väder det är, tur att jag hann bli klar med tvätten innan så man slipper gå ut mer idag och bli dyngsur. Tycker att det kan sluta regna och bli superfint väder istället, men det lär ju inte hända.
Ibland är det dock rätt bra med regnväder, då behöver man inte ha dåligt samvete över att man inte gått utanför dörren på hela dagen och roar sig med bättre saker inne, kanske bara slappa framför en film eller så.

Själv har jag under dagens regnväder roat mig med massa smink. Köpte ju faktiskt en jätte bra palett med 120 (!) ögonskuggor nu i vintras, men eftersom jag inte sminkar mig så ofta så ligger den ju bara och samlar damm. Sminkar mig mest vid större tillställningar eller fest och då blir det lätt att man är lite stressad och bara lägger på "den gamla vanliga" maken istället för att stå och trixa med olika färger och behöva göra om när man blir missnöjd, det tar ju lixom massa extra tid. Då är det ju helt klart lättare att lägga en make som man vet att man kan göra bra..

Men eftersom jag inte haft speciellt mycket att göra nu när det bara regnar så har jag lekt lite med färger och testat lite nya tekniker, faktiskt riktigt skoj. Men jag skulle behöva ha lite fler och bättre penslar, även en primer för att få bästa resultat.

Inspirationen tog jag från bloggen Zandrassmink. Hon som skriver bloggen gör ofta steg-för-steg guider och visar hur man lägger olika sminkningar, väldigt bra tycker jag, kika in du också!



(klicka på bilden för att komma direkt till bloggen)

De sminkningar jag försökte mig på är dessa:





(bilderna lånade från Zandras blogg)


Har tyvärr ingen bild på resultatet för jag har ingen blixt på mobilkameran, därför blir det väldigt dålig kvalité. Faktiskt så pass dålig att det inte är värt att lägga upp något.
Postat av: A N G E L I J N A

fin blogg (:

2011-05-16 @ 22:29:53
URL: http://angelijnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner