Is this really the end ?

Är det bara jag som fått höra massa prat om "the doomsday" som tydligen ska inträffa nu på lördag, den 21 maj 2011? Var en kär vän till mig som berättade om en vimsig gammal gubbe, Harold Camping, som tydligen studerat bibeln riktigt noga (han måste haft jäkligt tråkigt eller något?!) och som nu har uttalat sig om den kommande domedagen. Enligt honom så finns det tydliga bevis i bibeln på att det ska inträffa nu till helgen. Runt klockan 18.00 på lördag eftermiddag, då sprider sig ett enormt jordskalv som tydligen ska öppna alla gravar och självarna kommer "förhärligas" till andliga väsen och komma till himlen. (hjärntvättad?!).

Men detta är ju det ju bara de sanna kristna som får uppleva. Vi "vanliga dödliga", eller syndarna som vi kallas, kommer bli kvar på jorden exakt 5 månader till. Vi förpassas inte till helvetet fören den 21 oktober 2011. Så ni böhöver inte oroa er, ni hinner med en sommar till med alla grillfester och allt annat man vill hinna göra innan det är dags att börja slava för allas vår Lucifer!

På frågan om vad han, Harold Camping, kommer göra om han vaknar den 22 maj och inget hänt, vad som är plan B svarar han - "We have no plan B because there is so many proofs and so many signs, that we absolutely beyond any shadow of a doubt know that it will happend"





(lånad från ExpressenTV)


Vad tror ni egentligen om detta jippo?

Jag vill gärna vara den självsäkra typen som inte höjer ögonbrynet för någon som detta. Jag menar, hur många gånger tidigare har vi inte hört att jorden ska gå under? Under mina snart 20 år levda har det sagts både 1993, 2000 och 2005 (rätta mig om jag har fel). Men jag kan inte låta bli att känna mig lite smått nervös ändå. Gubben verkar så säker på sin sak. Visst att han sagt tidigare att han varit säker, men av någon anledning känns det ändå lite smått kymigt att inte veta om man kommer finnas kvar eller om mitt liv ska sluta här!? Utan att jag egentligen hunnit uppnå ett skit, jag har ju för fasen inte ens tagit studenten än... (23 dagar kvar ;) hehe)

Säger bara en sak: För allt det är värt, Please God Help!!!
Postat av: Mr x

Du kan vara lugn! Enligt bibeln så sägs det ju även att domedagen kommer att inträffa på en dag då ingen förväntar sig det. Det vill säga att så länge gubben tror att vi ska gå under så kommer inget att hända :P

2011-05-18 @ 23:06:14
Postat av: spike

du behöver inte oroa dig. det är bara en massa svammel

2011-05-19 @ 00:21:10
Postat av: Anonym

Ahw tack så mycket!

Läkningen beror helt på ditt läkekött i princip. Min tog ett 6 månader innan den läktes helt. Vilket är helt vanligt. Ibland kan de ta längre tid, och ibland mindre :)

2011-05-19 @ 00:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner