Chokladmuffins

Lördag igen och det är fint väder ute, dock så blåser det typ storm så man vill inte gärna vara ute någon längre
stund. Istället har jag stannat inne hela dagen och bakat lite muffins, riktigt goda blev dom. Även bättre än förra gången då dem råkade bli lite för torra. Men nu blev dem näst intill perfekt! :)
Finns ju väldigt många olika recept till chokladmuffins, men jag har iallafall använt mig av detta;

2 ägg
2,5 dl strösocker
100 g smör
1,5 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver

Vispa upp ägg och socker till en porös smet. Smält smör och häll i smeten.
Blanda resterande ingredienser och vispa till en jämn smet. Smeten blir ganska trögflytande.

Grädda mitt i ugnen på 200 grader i 10-12 minuter. Även om de inte ser riktigt färdiga ut ska
du inte grädda dem längre, då förlorar de sitt kladdiga innanmäte.

Smälte även lite ljus blockchoklad och bredde på när muffinsen svalnat en aning. Låt chokladen stelna
och sen är det bara att hugga in, underbart goda! :)




Postat av: lovisa

ska köpa en ny bikini och har 6 olika alt. skulle vara kul att veta vilken du tycker om mest! :D

kika på dem här http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/march/bikinirad.html#comment

2011-03-17 @ 18:04:10
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner