Nytt år nya möjligheter

Jaha, då var det ett nytt år igen, vart fasen tog 2010 vägen alltså?
Det gångna året har gått i rasande fart. Visst, det har såklart funnits perioder då det kännts som att tiden stått still, man har mått dåligt och knapt orkat röra en muskel i kroppen. Men sedan har det kommit alltid kommit ljusare tider och man har sett det positiva i allt. Så trots att det känts ibland som att tiden stått så tycker jag verkligen att i det stora hela så har året bara sprungit iväg. Det gångna året har bjudit på nya upplevelser och en himla massa nya kontakter.

Alla nya människor jag har träffat har varit helt underbara. Jag har verkligen skapat en fantastisk vänskap med flera av dem. Tyvärr så har vissa personer bara kommit och gått som dem själv behagat, men då tackar jag för tiden och skiter i resten, ska dem vända kappan efter vinden är dem inte värd min tid.

Det absolut bästa av de nya upplevelser under 2010 var absolut att jobba under Rock Weekend i somras.
Jag brinner för musiken och detta var så mycket bättre än jag ens hade kunnat förvänta mig. Jag var på väg att skita i allt då det var väldigt bristfällig information i början av helgen. Jag hade blivit tillsagd att jag skulle mötas upp vid incheckningen kl. 12 på torsdagen, men det kom aldrig någon, jag stod där helt ensam och ingen jag frågade visste något alls. Tillslut hittade jag en kvinna som kunde föja mig till mainstage, men väl där visste ingen vad jag skulle göra och varför jag var där, allt blev bara ännu mer förvirrande. Men det blev bara bättre och bättre och jag är väldigt glad över att jag inte gav upp.



Men nu när det är ett nytt år så börjar man ju fundera vad detta år har att bjuda på. Väldigt mycket kommer att hända i år eftersom att det är mitt sista år i skolan, alltså studenten till sommarn. Vad kommer hända efter det? Kommer jag försöka skaffa mig ett jobb och bli kvar i samma håla. Kommer jag söka vidare till eventarr. utbildingen i Nyköping och kommer jag i så fall lyckas med de vidare studierna? Håller jag och Tommy fortfarande ihop så kommer det bli några väldigt svåra beslut att fatta, stay or go ?!

Har heller inte några nyårslöften, känns inte som någon mening, lyckas ju aldrig hålla dem ändå ;) haha
Men jag har faktiskt tänkt att i år så får det faktiskt vara nog med allt detta godisätande, x-is drickande och allmänna svullandet. Bort med allt sånt och fokusera stenhårt på träningen, det är dags att en gång för alla bli fitt och inte bara sitta hemma med godisskålen i knät och tänka att jag vill bli smal och vältränad, nä nu ska jag faktiskt bli det också !!! Man kanske skulle ha testat en diet jag har hört många testat och som faktiskt funkar rätt bra. Det är en diet där man tar bort alla och då menar jag ALLA kolhydrater i maten. Blir att käka kött och grönsaker med kanske någon mager sås då och då. Ja testa kan man ju alltid göra.

Nä nu känner jag att detta inlägg blev väldigt luddigt och svamligt, så nu tar jag och ger mig för den här gången. Hoppas att er jul och ert nyår vart bra och jag önskar er alla en god fortsättning på det nya året, det nya bloggåret ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner