Utlänskt par på villovägar

Haha, nu ska ni få höra något så pinsamt som hände nu ikväll, vågade knappt gå hem !!! x')
Hade precis varit på gymmet tillsammans med Tone och hade precis gått upp för trappen och skulle traska hem, precis som vanligt. Plötsligt kommer ett par fram och frågar om vi pratar engelska. NO!!! säger jag, ställd som jag blev. Men dem fortsatte ändå prata med oss. Dem frågar om det finns ett "supermarket" någonstans eftersom ICA var stängt.. Så efter mycket velande över hur fasen vi ska förklara vägen till konsum så börjar vi säga att dem bara ska gå rakt fram (genom hela gågatan) och sedan försökte vi förklara resten av vägen. Tone sa åt dem att leta efter en stor skylt med texten "KONSUM", visst tänkte han och tillslut tackade dem och gick innåt igen.

Varför gick dem in igen om dem ska mot konsum tänkte vi, men funderade inte mer på det utan vi gick ut istället och stod och pratade lite. Rätt vad det är så kommer paret, ÅKANDE I EN BIL !!! Vi trodde ju att dem skulle gå, därför förklarade vi ju att dem bara skulle gå på gågatan osv. Men ska dem åka bil blir det ju en helt annan sak. Men det fattade ju såklart inte dem...

Dem kommer till T-korsningen vid Valvet och måste ju där svänga höger för att komma till konsum, men icke, dem kör rakt fram dem, RAKT FRAM..?! Vi höll evig på att skratta ihjäl oss när vi ser hur dem fortsätter in på GÅGATAN och slingrar sig fram mellan stolpar osv. Men samtidigt skämdes man ju som en hund med svansen mellan benen. Dem måste ju ha trott att vi var helt dum i huvudet som lurar in dem där, tyckte faktiskt lite synd om dem, men man kan ju inte annat än att skratta åt stackarna. Kan ju fasen inte vara lätt att komma till ett annat land där man tydligen inte kan läsa trafikskyltar.. Hahaha xD


Anledningen att jag knappt vågade gå hem var ju för att jag då måste gå hela gågatan. Tänk om dem skulle se mig och stoppa mig igen och vara sur för att vi lett dem på villovägar :O haha OMG !!!
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-02-10 @ 01:55:27
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Haha fast det var ju inte ert fel ifall de inte kan tänka själva. Borde dom inte ha sett sig omkring o insett att de var de enda som åkte bil där? :P

2011-02-11 @ 17:09:17
URL: http://vanessaalmer.blogg.se/
Postat av: Eriiza

Hahahahah, klockrent !!!!

Roligaste jag läst på länge, fucking awsome !!

2011-02-11 @ 18:18:35
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner