tasteline.com

Jag är fortfarande nikotinfri, känns fortfarande bra. Känner mig inte sugen heller. Iallafall inte vad jag känt av.
Denna kväll kommer att fyllas av enbart massa plugg. Har slutprov i kursen MusikTeori i morgon, och jag vill verkligen klara det. Med tanke på att jag missat jätte många lektioner i kursen så fick jag en IG-varning, vilket betyder att jag får IG i kursen om jag inte klarar provet, men..  No Pressure ;) haha

Har precis ätit middag och känner mig proppmätt. Testade på något nytt idag, som faktiskt även följer lchf vilket är bra. Var verkligen hur gott som helst, köttfärsomelett :)


Ingredienser för 4 port:

Botten:
4 ägg
1 dl grädde
2 msk smör
1 tsk oregano

Fyllning:
400 g kröttfärs
salt och peppar
2 st vitlöksklyftor
1 st gul lök
3 msk vatten
1,5 msk tomatpuré
timjan

Täcke:
2 dl riven ost
1 dl grädde
0,5 dl creme fraiche
10 st coctailtomater


Tillagning:
- Sätt ugnen på 200 grader.
- Hacka lök och vitlök och bryn i stekpanna. Tillsätt köttfärsen och bryn tills den är genomstekt. Salta och peppra.
Häll i vattnet, tomatpurén och hackad färsk timjan och låt puttra tills vätskan kokat bort.
- Vispa äggen med grädde och oregano och häll i en smörad gratängform. Grädda i ugnen i ca 8-10 minuter.
Ta ut och lägg på fyllningen. Höj värmen till 225 grader.
- Fördela köttfärsen i formen. Blanda grädde, creme fraiche och ost i en separat bunke och häll smeten över köttfärsen. Fördela skivade coctailtomater över omeletten. Grädda ca 10 minuter tills osten smält och den fått lite färg.



Var vekligen hur gott som helst. Blir peppad på att fortsätta testa nya grejer, gärna lchf. Så om någon har förslag på olika recept så hör gärna av er!!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner