Big News

Varit tyst här ett par veckor, eller 26 dagar faktiskt.. Och det beror på att en del ändringar har skett i mitt liv igen!
Jag har valt att lämna den vackra gården på Lövsund och dra mig hemåt norrland igen. Detta pga. att jag fått så otroligt mycket problem i kroppen under tiden jag jobbat. Alltså klarar inte min kropp att det fysiskt hårda arbetet som ett häst-och stallskötatjobb innebär, åtminstone inte i den omfattningen det blev. Jag har haft sån fruktansvärd värk den senaste tiden, och jag kände att det inte är värt att slita ut sig totalt under så unga år.
Jag trivdes bra på gården, jag gillade det jag jobbade med, men alla problem jag ådrog mig påverkade såklart även humör och psykiskt mående i övrigt. Allt blev bara som en neråtgående spiral.
Men jag vill tacka Jannica Wadell så otroligt för allt, alla lärorika ord och stunder, alla upplevelser, ja verkligen allt!
Jag har lärt mig fruktansvärt mycket under den här tiden och dina ord kommer alltid finnas som en påminnelse i bakhuvudet!
Nu när jag kommit hem till norrland igen har jag blivit inhyrd i ett hus i Ramsele, där har jag för första gången på nästan 5 år nära hem till mina föräldrar vilket faktiskt känns riktigt skönt!
Jag har blivit erbjuden sommarjobb på Nipgårdens äldreboende och inte nog med det, jag ska bli inskolad redan nu till veckan, och kommer få gå som vikarie fram till sommaren, känns kanon!
Har varit uppe på ridskolan nu ett par dagar och hjälpt Alexandra lite med Apollo, en 3 årig valack. Hängt lite över honom och faktiskt även skrittat runt lite med ryttare för första gången! Gick otroligt smidigt och bra. Han bekymrade sig mer över att morötterna tog slut än att det faktiskt satt någon på hans rygg, riktigt obrydd häst!
Verkligen roligt att få förtroendet att hjälpa till och jag tror han kommer bli kanon! :)
Nu sitter jag och väntar på mamma som kommer vilken sekund som helst och hämtar mig, så ska vi åka till ridskolan igen och hon ska rida lektion! Ska bli kul att se, har faktiskt aldrig sett min mamma rida "på riktigt" förr. Hon hann ju sluta med sånt innan jag växte upp.. Faktiskt riktigt stolt nu i vintras när hon fick för sig att börja igen, men nervös var hon inför sin första lektion, första på 16 år! ;)
Postat av: Vad jag blir glad att det ordnar sig för dig. Hoppas arbetet och boendet kommer att fungera.Vi håller tummarna både jag och Bodil.

2012-04-26 @ 21:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner