Ingen sjävdiciplin?

Usch säger jag bara! Jag har verkligen ingen självdiciplin alls, det är så sjukt tragiskt.
Sitter här och gnäller över diverse saker, men jag gör inget åt saken. Till exempel kan jag gnälla över att jag har dåligt med pengar. Men skulle jag inte köpa massa småsaker som en dricka här och en godisbit där, då skulle jag ju ha en massa pengar. Det är ju mest dessa småköp som drar iväg och man har ingen riktig koll på vart pengarna flyger iväg.

Sedan kan jag även sitta och gnälla över att jag verkligen inte är nöjd med hur min kropp ser ut. Att jag skulle vilja ha bättre kondition, ha mer muskler och vara fastare i kroppen, men jag gör inget åt saken. Sitter bara på min feta röv och äter dagarna i ända. Jag har ju för fan ett gymkort på ett riktigt bra gym, men använder jag det? Nja, då och då kanske jag känner mig pepp en - två veckor i streck. Sedan blir man ju såklart sjuk, så det blir ett uppehåll. Men då när man väl blivit frisk, börjar man då gå dit igen? Nej, för då ids man ju inte masa sig dit. Är ju inte lika jobbigt att sitta hemma i soffan och käka godis framför en kass film..

Nej USCH, vad jag blir less på mig själv. Jag vill ju verkligen nå min "drömkropp", men jag hittar ingen motivation till att kämpa. Man tycker väl kanske att bara tanken på att få se ut som man vill och slippa vara missnöjd ska vara tillräcklig motivation, men tyvärr måste jag göra er besvikna, det är inte så !!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner