Nu är det slut på skiten.. på riktigt !!!

Fy fan vad jag skäms, säger om och om igen att nu är det slut på dumheterna.
Men likförbannat sitter jag där dagen efter och dricker min jäkla x-is och äter mina salta katter.
Det är sjukt! Jag vill så gärna gå ner några kilon, bli lite fastare i kroppen och tappa några centimeter i midjan.
Inte för någon annan, utan för att jag ska känna mig bekväm med mig själv och vara nöjd med min kropp.
Men varför tappar jag motivationen hela tiden?

Nu har jag och Tone gett oss fan på att nu ska det bli en seriös ändring, med allt.
Satt igår och gjorde en liten lista med olika punkter med "sluta med", "börja med" och olika regler.
Känner mig faktiskt peppad och på måndag gäller det, då är det slut på all skräpmat, allt godis på veckorna,
gärna helt och hållet. Inga bortförklaringar gällande gymmet, börja gå promenader och sluta snusa.

Listan ser ut ungefär såhär:

- sluta snusa och röka
- sluta äta godis
- sluta med energidrycker
- sluta komma med undanflykter
- dra ner på kolhydraterna

- börja promenera 30 minuter gärna mer, dagligen
- gym minst 1 timme, mån-tors
- spara så mycket pengar som möjligt


Anledningen att "spara pengar" finns med är att vi har räknat ut att vi äter godis och dricker
energidrycker för nästan 400 kronor i månaden, och sedan sitter vi och undrar varför vi bara sväller och blir "fetare" varje sekund som går. Så slutar vi med allt godis och energidrycker så har man ju nästan dubbelt så mycket pengar över varje månad att slänga in på sparkontot, det skulle kännas grymt bra!
Så ska jag någonsin kunna lyckas med det jag vill så är detta vad jag måste ta itu med i första hand innan det går för långt. Så nu har jag verkligen bestämt mig att nu är det slut, det får inte hålla på såhär längre!!!

Är sjukt sugen på fruktsallad också, och det känns ju faktiskt rätt bra, att man sitter och är sugen på massa frukt istället för en gigantisk godispåse. För hur mycket kalorier får man inte i sig av det. En enda liten ask med "salta katten" som är 24 gram, innehåller 82 kalorier !!! Hur mycket är det inte då i en påse smågodis? Usch !!! :S

Postat av: Zoofie

sv; Jo, just nu bloggar jag på både devote och spotlife :) Tills jag bestämt mig vad jag ska göra :) Svårt det här.. haha!

2011-02-17 @ 14:23:32
URL: http://zoofie.devote.se
Postat av: camilla

Det är helt sjukt vad man slänger ut pengar på allt onyttigt. Men bra o inspirerande inlägg tycker jag :)

2011-02-17 @ 16:09:41
URL: http://camillaelisabetlyktberg.blogg.se/
Postat av: camilla

sv: Hehe ja jag tyckte också det va svårt i början med points men min mamma har vart med i det förut så har fått hennes gamla material sen hjälpte hon mig o räkna ut hur många points jag fick äta :) så köpte jag mig en våg så jag väger allting o räknar vart efter :)

2011-02-17 @ 20:45:50
URL: http://camillaelisabetlyktberg.blogg.se/
Postat av: Zoofie

sv; Åååh, fan vad synd :( Alltså, vad är det du jobbar med? :D För du jobbade med någon annan festival i somras, om jag inte minns fel? Jag skulle själv göra typ vad som helst för att få jobba på en festival. Speciellt med band, det är nog det jag vill göra.



Haha nej verkligen inte! Jag hatar spotlife just nu för att det ger mig en sådan ångest. Har aldrig haft sån ångest när det gäller bloggen innan x'D

2011-02-17 @ 22:03:19
URL: http://zoofie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner