17 februari 2011

Idag har det varit en rätt bra dag. Klev upp vid 11.00, riktigt skön sovmorgon kan ja lova :)
Traskade iväg till Hullsta för att ha två lektioner. Först ensemble där vi hade mest stämrep till "Telephone"
och sedan körde vi igenom "waka waka" lite, skojigt, känns att jag har blivit piggare och är mer taggad på alla estetämnen och framför allt på sången och "min" låt.

Efter ensemblen hade vi musikteori, sista lektionen innan slutprovet. Känns ju lite pirrigt, man är ju som lite orolig över ifall man kommer klara provet eller inte. Musik är ju inte så lätt som det kan verka och speciellt inte all teori som man måste kunna med alla rytmer, ackord och fyrstämmiga satser :S
Men just nu kändes det faktiskt som att jag hade rätt bra koll på det mesta, så vi får väl hoppas att det faktiskt är så och att jag inte bara inbillar mig..

Efter skolan kom Ulrika ner en sväng så vi bakade lite muffins tillsammans. Blev väl lite fail när vi toppade med krossad daim som bara blev bränd (Typiskt!!!) men dem blev faktiskt riktigt goda ändå :)


Nu tänkte jag att jag skulle sätta mig och pilla lite i Sonar för att försöka få till något till mitt PA. Sedan måste jag försöka hitta på vilken låt jag ska jobba med eftersom det blev lite miss i planeringen då den andra inte går att hitta, vilket är synd, hade varit kul att jobba med den låten då den är skriven till mig när jag var liten :(

Postat av: Zoofie

ååååh, muffins.... cravings!



sv; Det finns det, men jag har lite ångest just nu :)



Fan vad roligt det låter. Så man kan bara gå in och söka där eller? ^^ Vet en som jobbade som funktionär på peace and love förra året och då hade hon bara sökt på deras hemsida så :)

Jag har alltid velat bli roddare eller liknande. Känner en kille från göteborg som jobbade med takida i några år (så jag lärde känna honom) och det var pga honom som jag ville börja jobba med sådant. Haha. Nu jobbar han tydligen med Brolle och Markus Fagervall, eller vad han heter.

Jag känner faktiskt en som går där i Nyköping också, Revin heter hon. Hon är jätte engagerad och grym på vad hon gör. :)

Säg till om du ser några lediga platser där ute i festivalvärlden ;)

2011-02-17 @ 22:18:37
URL: http://zoofie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner