Jag har problem!!

Jag har ju pratat i ett par dagar om att jag varit sugen på
att skaffa häst igen. Har varit det ett pra tag, men just nu
känns det som att jag skulle behöva det, att tänka på något
annat ett tag och verkligen satsa på ridningen istället
för att tänka på saker som tar en massa onödig energi.

Nu har jag hittat en häst som jag så himla gärna skulle vilja ha.
Nu är det ju så att jag inte direkt har råd att köpa häst
för 95.000 som hästen nu kostar, har verkligen inte så mycket pengar ^^ haha
Men hästen är just nu utlånad på foder tills i mitten på maj,
så jag tänkte att så kan man ju göra, ta en häst på foder.
Det innebär ju att man får hem hästen gratis,
men då står för ALLA kostnader med hovslagare,
eventuellt veterinär, foder, strö, stallplats med mera.
Då är ju problemet först och främst att hitta en stallplats
som inte kostar skjortan.
Det bästa av allt skulle ju vara om jag kunde vara hemma
och ha hästen i mitt eget stall hemma på gården,
men nu funkar ju inte riktigt det!! :/
Så det är det första och största problemet.
Sedan så är det ju allt med foder och det,
men det är ju rätt lätt att lösa. Vi hade ju råd med det tidigare,
så jag tycker itne att det borde vara så himla svårt att lösa det!!

Klicka HÄR så kan ni kika på hästen jag hittat!! :)

Jag skulle göra vad som helst för att få bo hemma igen,
är less på den här staden nu, har varit det länge,
men nu är det nästan outhärdligt, hatar att vara här,
vil inget annat än att få flytta hem känns det som!!
Då skulle jag ju dessutom kunna ta hästen,
det kan jag ju inte här när jag inte vet om något stall
förutom ridskolan som jag inte ens vill vara på och som det
är riktigt dyrt att stalla upp hästen på..

Jag blir ledsen!!

- PUSS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner