Vad vill ni jobba med i framtiden?

Jag har länge, och med länge menar jag i 4-5 år, velat bli polis.
Det är mitt drömyrke! Att utbilda mig först och främst till ridande polis och
sedan jobba mig upp till krim, det är min dröm!
Men det känns nu som att det är "out of sight" om man säger så..

Det känns så av flera olika anledningar, vissa personliga och vissa andra.
Så därför har jag börjat tänka efter vad jag skulle vilja bli om jag inte lyckas
med polisdrömmen.
Har alltid velat jobba med något inom hästfronten.
Endra rida och tävla, eller som hästskötare eller möjligtvis beridare som jag
ville när jag var mindre.
Har alltid fått höra av olika tränare och ridlärare att jag är bra med "problemhästar",
så varför inte satsa på en karriär inom det?

Själv har jag inte haft chansen att rida på över två år, men ridning är som cykling,
har man en gång lärt sig så sitter spåren alltid kvar i bakhuvudet,
man glömmer aldrig hur man gör.

Kanske ska leta reda på lite mer info om beridaryrket och se om jag hittar något
intressant. Vet ni vad? Det gör jag!!

- PUSS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner