Fader Okänd...

Någon av er som har er fader skriven som "okänd" på födelseattestet?
Jag har alltid fått höra att det står så på mitt papper.
När jag har frågat mamma om vem min biologiska pappa är,
så har hon bara sagt några småsaker som inte alls är något att gå
på om jag ska söka efter honom.

Har efterhand fått höra av andra anhöriga att vissa saker inte stämmer.
Då börjar jag ju såklart fundera på varför jag inte får veta sanningen.
Är det för att mamma vill skydda "pappa" från att bli uppsökt
eller för att ingen ska veta vem han är, eller för att inte ens han vet att jag finns?!
Det finns så himla många frågetecken i mitt huvud angående detta.
Om det nu är så att jag inte får veta för att skydda honom och hans familj,
för att jag inte ska söka upp honom och röra till i hans liv.
Kan jag då inte bara få veta ändå vem det är, jag vill så gärna veta sanningen,
jag vill veta mitt ursprung, "var jag kommer ifrån"..

Dessa tankar går jag runt med i skallen dag ut och dag in..
Det bara gnager i huvudet men jag vet inte vart jag ska vända mig
för att få veta.. Jag törs inte fråga mamma heller, för jag är rädd för hur hon
reagerar och jag är rädd för att hon ska "ljuga" igen..

Har bett en kompis mamma om hjälp, hoppas verkligen att vi kan hitta något.
Att jag kan få veta hur det egentligen ligger till..
Jag behöver ju inte söka upp personen, jag vill bara veta vem det är!!!

- PUSS
Postat av: Anonym

Blev helt gråtfärdig när jag läste detta, det är exakt samma sak som jag går igenom. Var tvungen att titta en gång extra så att det inte var jag som gående skrivit detta.

2010-09-06 @ 02:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner