Detta är så upprörande!!

Blev inget skolarbete, inte ännu iallafall.
Blev så att jag kikade in på Ana's blogg
och läste ett inlägg om våldtäkten i Bjästa.
Kikade även på reportaget från Uppdrag Granskning
om våldtäkten och det är ju skamligt!!

Hur kan vissa vara så himla dumma?!
Jag upptäckte nu att en blogg jag varit in på en gång tidigare
faktiskt är den blogg som drivs av "oskars" bror.
Min tanke när jag såg bloggen var; "stackars kille som blivit oskyldigt
dömd bara för att tjejen vill hämnas".
Nu är min tanke helt annorlunda.
Då hade jag ingen aning om vad som hänt, det enda fakta
jag fått var det som stod i broderns blogg.

Nu när jag vet vad det handlar om, så skäms jag nästan över att jag
tyckte synd om honom då, även fast jag inte visste annat än
saker från "hans sida".

Hur kan kompisarna lämna "Linnea" tänker jag! Vad är det egentligen för
vänner som lämnar sin kompis i en sådan situation?
Vänner som lämnar henne när hon verkligen behöver det som mest.
Jag skulle inte kalla det vänner, snarare bedragare, förrädare eller något liknande!
Hur som helst inte för vänner!!

Sedan kan man även börja undra hur mycket folk egentligen lyssnar på rykten!
Tror man på allt man hör, även fast det inte riktigt finns en säker källa utan
bara "bekantas bekanta"?
Vårt samhälle verkar nästan styras utav rykten, det kan man iallafall tro
när man hör och ser detta.
- "Jag hörde det av en bekants bekant vilken hon själv har berättat för att..."
Men stämmer verkligen det? Kan man tro på det?
I vissa fall skulle man kanske kunna göra det, men i detta fall så skulle jag nog tro
mer på en klase vindruvor än " bekantas bekanta"!

Rektorn och friends-stödjarna säger sig inte kunna ta ställning, varken före eller
efter pojkens dom. Varför kan inte en person ur ett mobbningsteam ta ställning
för offret efter dommen? Då hon blir utstött och trakaserad, ska dem då bara stå
och se på utav att ingripa och stödja?!

Varför kan dem heller inte tro på henne ens efter dommen?
Eller inte bara "Linnea" utan även "Jennifer".
"Jennifer" som dessutom hade bevis genom ett DNA-prov.
Folk verkar inte vilja tro på dem, inte när dem kommer och säger
att detta DNA ur hennes trosor kan komma från vem som hellst.
Är det ett DNA-prov som visar att det är han, vad är det då som
är så oklart, vad är det som visar för att han skulle vara oskyldig?
Jag försår bara inte hur vissa tänker ibland.
Det är ju helt ofattbart att detta får hända!

VART ÄR VÅR VÄRLD PÅVÄG EGENTLIGEN?


Jag önskar all lycka till offren och dess familjer!
Jag hoppas att de en dag kan känna att de gjorde det bra,
att det dem gjorde var rätt, trots att allt folk runt omkring
ställde sig emot dem.
Att dem en dag kan leva och må bra!


Resten, de som ställer sig emot dessa två flickor,
de som påstår att de ljuger trots DNA-bevis,
de hoppas jag en dag kommer till insikt
och börjar tänka efter lite. Tänka lite på konsekvenser,
hur de kan förstöra livet på andra människor
bara på en ynka sekund!
Sedan bör de fundera över om de verkligen har förstått hur dagens
teknik funkar. Tror de att DNA ljuger så kan de nog inte ens lita på sig själv!


Även jag vill också bara lägga upp en LÄNK till reportaget
ifall att någon där ute skulle ha missat det.
Man får så mycket mer förståelse för fallet efter att ha sett
detta klipp. Avsnittet ur Uppdrag granskning där
de undersöker saken.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner