Filmtips!

Nu har jag varit ut på natt rundan med Honda,
så innan jag gör något mer nu så tänkte jag bara avsluta dagens bloggning
med ett filmtips.
Filmen jag tänker tipsa om är så otroligt bra. Skulle kunna se den hur
många gånger som helst känns den som!
Nu har jag ju bara sett den en gång tidigare, när den gick på bio för några
månader sedan, men köpte den på DVD idag, så jag ska nog se den sedan.

Men iallafall, filmen som jag tipsar om denna gång är en roman som filmatiserats,
den är skriven utav Stieg Larsson. Nu tror jag nog att ni kan gissa lite grann
vilken film det är jag menar, kanske inte riktigt då det finns tre stycken,
men jag talar om; Luftslottet som sprängdes.

Är inte den filmen helt underbar?!
Älskar alla tre filmerna, men tipsar nu om denna
bara för att..


Handling;

Filmen tar vid precis där Flickan som lekte med elden slutade.

Salander (Noomi Rapace) och Zalachenko (Georgi Staykov)

tas in på Sahlrenska sjukhuset, båda allvarligt skadade.

Sedan följer en lång rad av händelser.

Ett flertal mord sker men i centrum står som vanligt journalisten Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist)

som här är beredd att göra vad som helst

för att avslöja de övergrepp Lisbeth Salander utsatts för av de svenska myndigheterna.

 

Jag bara älskar Noomi Rapace's insats i dessa tre filmer.

Hon spelar bra, och hon är ju bara så underbar.

Hon kör sitt eget race.

Är hon inte bara så himla cool?! ;)

 

 

Men då kan man ju bara undra, vad tycker ni andra om denna trilogi?

Filmkritikerna verkade ju inte gilla den..

Satt precis och läste en resention om filmen och den lät inte

speciellt bra kan jag lova, röstade den som 2/5 dessutom.

Skrev att filmen kändes som ett "händelselöst vattentrampande".

Dåligt recenserat enligt mig, men ni kan väl ta en titt och bedömma själva.

Läs recentionen HÄR.

 

 

Ta er en titt på filmen och se själva vad ni tycker, men enligt mig
är den underbar, punkt slut! ;)
Lämna gärna en kommentar också på er åsikt!

- PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner