Filmtips!

Nu är det dags för ett filmtips igen!
Filmen jag tänker tipsa om idag är en thriller
som är väldigt psykologisk, man måste verkligen hänga med
för att förstå sammanhanget, men förstår man filmen är den väldigt bra.
Dock kan den kännas seg fram tills dess att man börjar förstå,
men kämpa på till slutet så kommer ni nog förstå varför jag tycker att den är bra.
Hualigen, det blev mycket "förstå" där, men åter till saken.

Dagens film heter The Number 23 med Jim Carrey i huvudrollen.
Rätt ovant att se han göra en sådan roll kan jag lova eftersom man är
van att han mest gör komikroller.



Handling;

Filmen handlar om at huvudrollen Walter Sparrow

av sin fru får en bok The Number 23 som i slutändan visar sig vara skriven av honom själv

innan han drabbas av en minnesförlust och blir intagen på ett mentalsjukhus.

Det visar sig att han innan sin minnesförlust

mördat en kvinna och satt dit en person för mordet.

Efter att allt detta uppdagats så går Walter till polisen

och anger sig själv och friar den tidigare anklagade personen.

Filmen slutar med en bibelvers från Fjärde Mosebok 32:23

"You may be sure that your sin will find you out."

eller svenska översättningen "Men om ni inte gör så, syndar ni mot Herren,

och då skall ni veta att synden drabbar er".

 

Riktigt sevärd film, men jag lovar er att man blir rätt psykad efteråt! ;) hihi

 

- PUSS



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner