Tiden går fort / Rosa Pantern

Ushc, jag får hemsk ångest...
Det är inte ens två veckor sedan skolan slutade och ändå känns det
som att skolan ska börja igen snart :O
Det känns som att tiden bara rusar iväg, nu är det midsommar till helgen,
sedan kommer tiden rusa iväg och det är augusti igen ^^

Har funderat på en sak..
Är det någon av er som har testat på att blanda Rosa Pantern?
Alltså drinken?

Sökte igår efter alla "ingredienser" och fick ju en jäkla massa olika
sätt att blanda på.
Jag har alltid hört att det ska vara licor 43 och mjölk, sedan visste jag inte,
och det ska tydligen vara grenadine för färgen.



Men vissa säger att det inte ska vara licor 43 utan bananlikör.
Undrar då; Har någon av er testat båda versionerna och vilken är då godast?
Blir det ens någon skillnad?

På ett "recept" stod det;
4 cl licor 43
2 cl grenadine
8-9 cl mjölk
Skaka och sila över is i ett highball glas.

Men vissa vill som sagt ha bananlikör, vissa vill ha tequila rose och vissa vill
ta endast 2 cl likör och lägga till 2 cl vodka för att få den starkare.
Jag blir förvirrad, vilket sätt är bäst?

Klicka HÄR för att se ett av alla de recept som finns där ute..

- PUSS




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner