het diskussion i tvättstugan

Alltså seriöst, gammla människor gnäller över att vi ungdomar inte
respekterar äldre. Men jag kan ju bara säga det att jag kommer respektera
dem när dem respekterar mig!!
Eller, självklart ska man ju respektera alla människor, men när äldre
klagar på oss unga, då kan jag inte låta bli att sätta alla taggarna utåt!!

Till exempel i morse.. jag försov mig lite, skulle upp 7.30,
men vaknade av att Hilda ringde runt 9.15.
Nu var det så att jag tvättade lite igår, och har man sista tvättiden så får man låta
kläderna hänga över natten, men då ska dem hämtas senast klockan 8.00 morgonen efter.
Ställde då klockan på 7.30 som sagt för att hinna ner och hämta mina kläder innan
jag skulle ner på Hullsta för att repa. Men försov mig som sagt.
Fick skynda ner i tvättstugan för att hämta mina kläder.
När jag kommer ner står där en äldre tant och tvättar.
Jag hejar vänligt och skyndar vidare till torkrummet.
Men precis när jag ska öppna dörren så står hon där, mitt framför näsan på mig.
Sedan öppnar hon munnen och ut kommer bara en massa gnäll.!!!

Det första hon säger är att jag tydligen inte kan tvättstugans regler
angående torkrummet och vilken tid kläderna ska hämtas på morgonen.
Jag ber snällt om ursäkt och förklarar att jag försovit mig, därför är jag sen.
Men icke, hon fortsätter att gnälla och säger åt mig att läsa på reglerna,
annars ska hon få mig avstängd från tvättstugan
..
Var inte det lite att ta i bara för att jag kom 1,5 timme sent för att jag försovit mig?!
Visst fine, om det bara fanns ett torkrum att hänga i så hade jag absolut förstått
varför hon var irriterad och skällde, för då hade hon inte kunnat hänga,
men nu är det ju så att det finns två rum, och hon hade redan börjat hänga i det andra,
som dessutom är det stora!!
Tillslut får jag henne att förstå varför jag var sen men hämtningen och hon godtog min ursäkt.
Jag plockade ner mina kläder från linorna och traskade ut, sa hejdå till henne och lämnade tvättstugan
och källaren bakom mig.

Det jag kom på precis när jag kommit upp till min lägenhet var att hon verkar vara den som
inte kan reglerna där nere
. På tvättstugans regler står det, precis som hon sa att tvätten från föregående
dag ska hämtas senast kl 8.00, det hade hon rätt i, och jag var medveten om det sedan tidigare.
Men det hon inte verkade fatta, är det att när man tvättar får man ENDAST ANVÄNDA ETT TORKRUM!!!
Hon hade ju redan hängt i det ena, varför var hon då sur över att mina kläder hängde?
Hon sa att hon behövde hänga sina kläder där, men enligt reglerna så får hon inte det
om hon redan avänder det andra.


Kanske skulle ha gått och bett henne att läsa på reglerna lite hon också innan hon hoppar
på mig och anklagar mig för ett "regelbrott". Jag hade iallafall en giltig ursäkt.
Men hade hon det?!



Vad tycker ni om saken, hade hon rätt att skälla ut mig på det viset?
ge motivation till varför du tycker som du gör i detta fall.
Den som har bäst åsikt/motivation, får en länk !
:)

- PUSS
Postat av: Lennart Pettersson

Jag hade gett henne ett finger. Om det var den femtioelfte gången du gjort samma misstag, hade jag förstått henne. Hon hade kunnat vara förstående, men tyvärr är inte alla sådana. Men ett finger rakt upp i fejset på henne. Yes!

2010-06-08 @ 20:48:43
URL: http://absolutlennart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Annonser från BloggPartner